Jonas och Gurras " what 2 do under sommaren"

.....ni har väl inte missat inledningen på detta inlägg? Har ni det så bege er genast till gurrasmustasch.blogg.se!
Återkom sedan hit för att läsa fortsättningen!

Ni som redan läst inlägget hos gurra kan fortsätta nedan.

Aktivitet tre som vi vill rekomendera är även den en utomhusaktivitet och som Gurra redan avslöjat är det förståss tennis. Samla ihop ett gäng, egentligen räcker det att ni e två, men e ni flera så kan ni köra herren på täppan och det e sjukt kul, för om du e bra får du spela hela tiden! Det enda du behöver för denna fantastiska sport är en kompis, två rack, en boll (rekomenderar dock att ni har flera för att slippa springa och hämta bollen i nät hela tiden) och en tennisplan. Planerna hittar ni utspridda i just din egen hemkommun, ta bilen och kolla upp redan var centre courten ligger! Gurra, det e du igen....

Tack Jonas, eller skall jag kalla dig Björkman? hihi! Nu kanske några utav er läsare har höjt ögonbrynen, för som ni säkert har lagt märke till så har vi nämt öldrickning någon gång. Detta anser vi inte nödvändigt då man skall ta vara på varje tillfälle man får i sommar för att släcka törsten med välsmakande Öl.
Mitt nästa förslag kanske kommer att låta töntigt, för det e lite töntigt men det verkar otroligt roligt.. mitt Tips kommer nämligen från filmen "role models" där de utövar ett lek som kallas för "LAIR". Vad "LAIR" betyder har jag ingen större koll på, men det hela går ut på att man leker krig i en fantasivärld, där alla typer av fräcka varelser kan existera. Drakar, Check ! Troll, Check ! trollkarlar, Check! här är det bara fantasin som kan sätta gränser. Vi kommer att leka detta i sommar, alla som är sugna får gärna komma och delta. Ett bra sätt att träffa nya vänner och ha kul, men även ett utmärkt tillfälle att slänga på sig sin "osynlighetsmantel" och dräpa sin fiende...
Åter till Jonas...

Bra Gurra, Hail Kung Gurra! Nu kommer det där tipset som ni alla kan komma att behöva, i alla fall ni som bor i sverige, nämligen den första inomhusaktiviteten. Jag syftar ju självklart på Coronne, fantastiskt kul spel som kan spelas en mot en eller två mot två. Även turneringsformer funkar fint. Ni som inte vet vad det är så är det liknande biljard, fast mindre bord, inga bollar utan ringar och fyra hål att träffa istället för sex. Denna aktivitet fungerar även utmärkt ute på verandan vid bra väder och vindarna påverkar knappast spelet. Om du har dåligt glid i bordet, ta lite mjöl och strö ut det över bordet, så garanterar jag bättre glid. Men glöm inte bordet ute i regnet, särskilt inte med mjöl på, då blir det deg och glidet blir sämre än det va tidigare!
Gurra, ur up!

Okej Jonas, då är det min tur att tipsa om en inomhusaktivitet.. och denna aktivitet är väl främst riktad till killarna landet runt antar ja. Som alla vet så kan sommaren vara full av besvikelser, det kan regna och ofta får man gå hem ensam hem från festen när bästa kompisen har lagt beslag på " den där tjejen" du ville ha.. Min inomhusaktivitet är alltså Youjizz.com. Här finns det tjejer i alla storlekar och alla åldrar, och framförallt är det ingen som dömer dig. ta fram toarullen och babyoljan så kan även de dåliga dagarna vara räddade..
så ja, det var alles för idag! imorgon kommer jag och Jonas återkomma med vilka stilar som kommer funka i sommar.

Må väl / gurra och jonas

Kommentarer
Postat av: linda

hej jag bor i halmstad och undrar om jag får deltaga i LAIR ? jag är en stolt krigarprinsessa som kan göra stor nytta på slagfältet. puss och kram

2010-05-07 @ 22:13:38
Postat av: sara17

jag vill vara med dej gurra när du e på youjizz hihi

din för alltid gurra ;) / sara

2010-05-07 @ 22:32:07
Postat av: P

LAIR är väl "lajv" på svenska.

Dvs rollspel på riktigt.



man är en karaktär och lever som denna, talar, äter, beter sig som denne i några dagar/en helg?

2010-05-07 @ 22:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0