Gurra och Jonas "what 2 do i sommar" 4

Gurra tog sakerna i egna händer innan idag och började blogga om vilka låtar som vi ska göra till årets sommarplågor och det var ett mycket bra initiativ måste jag säga. Jag blev lite tagen på sängen måste jag säga så jag har inte hunnit förbereda särskilt mycket, men det ska jag nog lyckas lösa ändå....

Gurra satte ju lite press på mig genom att välja 5 stycken kanonlåtar, lyckas jag välja 5 låtar som är hälften så bra e jag nöjd!

Vi sätter väl igång då!!!

VI börjar med:

I blame Coco feat Robyn - Caesar

Jag vågar inte gå ut lika hårt som min kollega Gurra utan jag börjar med den här dansvänliga låten. Egetligen tänkte jag tipsa om en ännu mer dansvänlig låt men Nathalie Otbäck kommer ju inte ihåg va den låten hette så jag kommer antagligen aldrig mer få höra den låten igen. Men det gör inte så mycket, I blame Coco och Robyn gör ju en fantastisk låt de med!

Dogs die in hot cars - Godhopping

Inte en låt från iår, men det gör inget, för det ska bli årets sommarplåga ändå! Hörde den påväg hem från tyskland för nått år sedan på ett gammalt kassetband, ingen i bilen visste va låten hette men alla diggade så bilen skakade. Tack vare många timmar framför google lyckades vi tillslut hitta låten. Och nu ska den spelas på varje uteservering i sommar.

Dundertåget - Vingars brus

Alla somrar behöver en mysig ballad för sena efterfestkvällar. Och sommaren 2010 ska ni lyssna på Dundertåget och Nina Ramsby. Håll om en tjej och hångla lite samtidigt som ljuva stämmer sjunger i ditt öra, inte fel det kan jag lova!

NOFX - Creeping out Sara

Då NOFX kommer och gör lite festivalspelningar i norden i sommar så måste ju dom få vara med på denna lista av sommarplågor. Denna låten som börjar på just en festival i tyskland handlar om duon tegan och sara. Dom har ju faktiskt också gjort en eller två bra låtar, men inte blir det några sommarplågor inte!

Brant Bjork - My Ghettoblaster

Oj oj oj sicken låt jag väljer att avsluta med. En gång för längesedan var denna låt en sommarplåga i Thailand, nu är det dags att det blir en sommarplåga även i Sverige! Ta din longboard (jag kör inlines istället), ta på dig ett par höga strumpor, spela Ghettoblaster i din walkman och glid omkring på strandpromenaderna! Ännu bättre är om alla spelar Ghettoblaster i sina bergsprängare, för då får alla höra denna fantastiska låt!

Glöm inte att kolla in gurras tips på gurrasmustasch.blogg.se, de är nästan lika bra som dessa 5! Jag har nämligen ångrat mig om det där att jag bara skulle lyckas tipsa om hälften så bra låtar!

Ses om några dagar, eller nån!

Jonas

Kommentarer
Postat av: klarabella_skövde

tack för tipssen, ni är skitbra ! pussar

2010-05-12 @ 21:46:30
Postat av: lisa arboga

kan bara hålla med föregående talare ni e grymma

2010-05-12 @ 23:52:56
Postat av: Samuel af Manimal

Hmm, jag saknar lite metal i listan. Kanske nåt hårt med MANIMAL skulle smaka i sommarsolen? ;)

2010-05-13 @ 09:51:39
URL: http://www.manimal.se
Postat av: lejon

ingen thåis?

2010-05-16 @ 16:25:13
Postat av: johanna 22 borås

nu får det ta mej 17 komma upp nått nytt saknar dina roliga blogginlägg. puss

2010-09-02 @ 12:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0