Temaveckan e igång! Dagens låt e temat!

Jag va så sugen på att dra igång en temavecka här på en av världens mest inflytelserika bloggar så jag gjorde det. Då jag bestämde mig för detta igår så blev inte temat världens bästa men ändå perfekt för att mjukstarta bloggandet med igen.
Meningen med detta tema som jag har valt är att förgylla era dagar med musik som hör dagen till. Det kommer att bli en del kända låtar och även några som är mindre kända.
För att ni läsare ska kunna få ut så mycket som möjligt av denna blogg så är det en fördel om ni har tillgång till spotify då vissa av dagens låtar kommer att länkas dit. Om ni inte har tillgång till spotify får ni försöka lösa det, det e faktiskt 2009 nu!

Måndagens låt:
Dagens låt kommer att vara en låt som satte prägel på helgen som var här i Halmstad. Den spelades ett antal gånger och förgyllde både dagar och nätter. Innan i lördags var den här låten inget som tidigare hade spelats för mina öron men jag måste säga att den fick mina fötter att röra på sig och mina mungipor att stiga mot ögonen!
För att få så många som möjligt att få tillgång till den här första låten har jag valt att länka till youtube, där kommer ju alla att kunna höra låten.

Inför morgondagens låt kommer jag att hinna göra lite mer research och förhoppningsvis lyckas få med koppling mellan låt och dag och även lite mer bakgrundsfakta. Men lovar dock inget!

Här har ni länken till måndagslåten: http://www.youtube.com/watch?v=-zHVW7Zy_vg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0