"Historien om kungsbackas mest rosade och hatade punkband" del 4

Igår så ljög jag lite när jag skrev att dagens inglägg kommer bli lite längre, det kommer antagligen att bli ännu kortare!
Nån ny snubbe som kallar sig Oi tror jag det va gissade på Traktorr, bra gissning men Traktorr slog aldrig riktigt igenom för den breda massan som bandet i denna historia har gjort. För övrigt vet Johan Fredriksson vilka jag talar om, det skrev han i alla fall och skriver man att man vet då tror jag på det! På med gummistövlarna och ner i skiten bara, för nu kör vi!

"Veckan efter första repet va avklarat hördes redan viskningar på stan om att något stort va påväg att ske. Banden i replokalerna runt omkring 4an hade helt slutat att repa och bara lyssnat när de hade hört Gitarristen, Bassisten och Trummisens uppercutsslåend musik. En punkvåg hade startats och under veckan som gick slutade i stort sett hela Kungsbackas musikscen med den gamla musik de hade utövat och började istället att spela punk!

Bassisten älskade att han hade varit med och startade den nya punkvågen och kidsen såg upp till honom som om han var den nye messias, detta trots att endast ett rep hade genomförts. Värre var det för Trummisen, då han fortfarande spelade i ett annat band. Detta band försökte övertyga Trummisen om att sno låtarna som skapades på första repet och köra dom med det andra bandet, men han var stark och lite full och sa nej. Gitarristen insåg snabbt att han var en stjärna nu och införskaffade sig flera flaskor Jack Daniels. Han hade ju sett hur hans barndomsidol, Slash, hanterade stjärnstatusen och valde att göra likadant.

Fallgroparna längs med vägen var fortfarande grunda under den första veckan men det skulle komma att bli djupare. För söndagen efter första repet var det dags för rep nummer 2!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0